Jumaat, 18 Oktober 2013

KEDATANGAN PANGLIMA ISLAM & AD-DAJJAL SEMAKIN HAMPIR




Telah bersabda Rasulullah s.a.w, “Pada akhir zaman akan muncul seorang khalifah yang berasal dari umatku, yang akan melimpahkan harta kekayaan selimpah-limpahnya. Dan ia sama sekali tidak akan menghitung-hitungnya.” (HR. Muslim dan Ahmad)




Kedatangan Imam Mahdi semakin hampir di abad ini, jelas kemenangan akan berpihak kepada Islam selama 7 atau 8 atau 9 tahun, selepas itu zaman kegelapan akAn muncul dengan kedatangan Dajjal bersama 70 000 org yahudi dari kota Asfahan, Iran. 





Bertepatan dgn hadis Nabi :
Rasulullah SAW telah bersabda: “Dajjal itu akan keluar dengan diikuti bersamanya Yahudi dari Esfahan (sebuah wilayah di Iran) seramai 70 000 org, mereka itu memakai Tayalisah (jubah-jubah yang besar)”.
[2944, Sahih Muslim]





Kemunculan Imam Mahdi akan di dahului oleh beberapa tanda-tanda seperti yang berlaku sekarang iaitu konflik di timur tengah, Mesir, Syria, Iraq, Afghanistan, Palestin.







Kemunculan Imam Mahdi juga akan di dahului oleh beberapa tanda-tanda sebagaimana yang disebutkan dalam beberapa hadist berikut:


Telah bersabda Rasullah SAW:

“ Sungguh, Baitullah ini akan diserang oleh suatu pasukan, sehingga apabila pasukan tersebut telah sampai pada sebuah padang pasir, maka bagian tengah pasukan itu ditelan bumi. Maka berteriaklah pasukan bagian depan kepada pasukan bagian belakang, dimana kemudian semua mereka ditenggelamkan bumi dan tidak ada yang tersisa, kecuali seseorang yang selamat, yang akan mengabarkan tentang kejadian yang menimpa mereka. (HR. Muslim, Ahmad, Nasai, dan Ibnu Majah)





Adakah Makkah akan diserang dalam masa terdekat? 

Wallahu 'alam.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan